ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:55 | آوریل29 تهران

وزير خارجه ايران به سخنان اخير اوباما واكنش نشان داد

تاریخ: 14:52, 04-03-2015.

تهران. چهارشنبه 4 مارس 2015 میلادی برابر با 13 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ايران اعلام كرد كه جمهوری اسلامی ایران با صداقت وارد مذاکره شده است و تا دستیابی به حقوق هسته‌ای مردم ایران، به این مذاکرات ادامه خواهد داد و تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و مواضع غیرمنطقی طرف مقابل نخواهد شد.
بنابراين گزارش، محمدجواد ظریف در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره سخنان دیروز رئیس جمهور امریکا اظهار داشت: سخنان آقای اوباما به‌روشنی نشان‌دهنده این واقعیت است که امریکا که در طول چند دهه گذشته تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم نظامی و تحریم‌های ظالمانه وغیرقانونی متعددی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال داشته، به این نتیجه رسیده است که سیاست تهدید و تحریم، سیاستی شکست خورده است و با این گونه اقدامات قادر به مقابله با عزم راسخ و همت بلند ملت ایران در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و پیشرفت در زمینه بهره‌برداری از آن نبوده و نخواهد بود.
وی افزود: روشن است که مواضع آقای اوباما برای جلب افکار عمومی امریکا و مقابله با تبلیغات نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مخالفان تندروی مذاکرات و در قالب کلمات و عبارات غیرقابل قبول و تهدیدآمیز مطرح شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: