ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:00 | آوریل29 تهران

دولت آمريكا توافقنامه هسته ای با ايران امضا خواهد كرد

تاریخ: 11:28, 04-03-2015.

تهران. چهارشنبه 4 مارس 2015 میلادی برابر با 13 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، استاد روابط بین الملل دانشگاه جرج واشنگتن، پیش بینی کرد دولت آمریکا در نهایت توافقنامه هسته ای با ایران امضا کند.
بنابراين گزارش، نبیل میخائیل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، در پاسخ به این سئوال که آیا شکاف واقعی در موضع دولت آمریکا و نتانیاهو درباره مذاکرات هسته ای با ایران وجود دارد؟ گفت: این شکاف نه تنها بین دولت آمریکا با اسرائیل است، بلکه به طرف های سیاسی در داخل واشنگتن هم کشیده شده است. جمهوریخواهان و دموکرات ها هم در این باره با یکدیگر اختلاف دارند. بیشتر یهودیان آمریکا اعضای حزب دموکرات هستند و این مسئله آزمونی برای جمهوریخواهان است که چه حمایت هایی می توانند از اسرائیل داشته باشند. واقعیت آن است که اختلاف بین اوباما و نتانیاهو اختلاف بین آمریکا و اسرائیل است یعنی این اختلاف را نباید به محدود به شخص اوباما و نتانیاهو بدانیم. 
میخائیل افزود: بازنده اصلی اختلافات بین آمریکا و اسرائیل فلسطینی ها هستند، زیرا این اختلافات مانع ایفای نقش واشنگتن برای حل مسئله فلسطین می شود. به اعتقاد من آمریکا به مذاکرات با ایران ادامه خواهد داد و واشنگتن توافقنامه هسته ای را با تهران امضا خواهد کرد. اعتراضات اسرائیل به این توافقنامه فقط باعث تشدید اختلاف این رژیم با آمریکا می شود. بعضی از کشورهای عربی هم به سیاست های دولت باراک اوباما در منطقه اعتراض دارند. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: