ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:50 | جولای01 تهران

انجام مذاكرات ايران و آمريكا در باره برنامه هسته ای ايران در سوييس

تاریخ: 16:37, 03-03-2015.

تهران. سه شنبه 3 مارس 2015 میلادی برابر با 12 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و همتای آمریکایی اش جان کری دور جدیدی از مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران را در ساعات پایانی دوشنبه انجام دادند. 
بنابراين گزارش، محمدجواد ظریف و جان کری در آغاز یک رشته نشست ها که قرار است تا بعد از ظهر چهارشنبه ادامه پیدا کند، دوشنبه شب دو دیدار در هتلی در ساحل دریاچه ای در سوئیس انجام دادند. در این مذاکرات ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت داشتند. خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) اعلام کرد مونیز و صالحی پیش از این به مدت 90 دقیقه با یکدیگر گفتگو کردند. 
همچنین عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران با وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند. 
روند مذاکرات با هدف مهار کردن برنامه هسته ای ایران در مقابل کاهش تحریم های اقتصادی این کشور با نزدیک شدن مهلت نهایی دستیابی به توافق سیاسی یعنی تا 31 مارس سرعت پیدا کرده است. جان کری روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو گفت: ما همگی در عین حال بر ضرورت دریافت پاسخ هایی از ایران درباره برنامه هسته ای این کشور تمرکز داریم... این پاسخ ها فقط به امروز مربوط نمی شود بلکه می تواند در آینده نیز ادامه پیدا کند. وی تاکید کرد کشورهای عضو گروه 1+5 به دنبال دستیابی به توافق به هر قیمتی نیستند بلکه مایلند اطمینان یابند که راه های دسترسی به بمب هسته ای، دیگر وجود ندارد. 
وی افزود: امیدواریم به این نقطه برسیم ولی تضمینی وجود ندارد. 
کری و ظریف شامگاه دوشنبه ابتدا حدود 50 دقیقه با یکدیگر دیدار کردند و بعد از استراحتی کوتاه، دیدار دوم برگزار شد که 25 دقیقه طول کشید و نشست های روز دوشنبه پایان یافت. قرار است ظریف و کری صبح امروز سه شنبه مذاکرات را از سر بگیرند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: