ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:07 | جولای01 تهران

جديت آمريكا برای رفع اختلافات با ايران

تاریخ: 15:51, 03-03-2015.

تهران. سه شنبه 3 مارس 2015 میلادی برابر با 12 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه تاكيد كرد تیم وی با جدیت برای رفع اختلاف های باقی مانده به منظور دستیابی به موافقتنامه ای تلاش می کند که تضمین کند برنامه هسته ای ایران به طور کامل و قابل تایید صلح آمیز است.
بنابراين گزارش، کری روز دوشنبه در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درژنو سوییس شرکت کرد. 
کری در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو از ایران خواست به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای دستیابی به یک موافقتنامه نهایی درباره برنامه هسته ای این کشور مصمم تر گام بردارد.
وی تصریح کرد: ما به پیشرفت هایی دست یافته ایم اما همچنان راهی طولانی پیش رو است و زمان در حال سپری شدن است. اگر ایران تصمیمات دشواری را که نیاز است اتخاذ نکند، دستیابی به یک موافقتنامه امکانپذیر نخواهد بود.
کری افزود: ما ( گروه پنج به اضافه یک ) همچنان معتقدیم بهترین راه برای حل مسائل مرتبط با برنامه هسته ای ایران، دستیابی به یک موافقتنامه جامع است اما نه موافقتنامه ای که بخواهد به هر بهایی به دست آید. تحریم ها به تنهایی نمی تواند منجر به چنین راه حلی شود.
وی گفت: در حال حاضر هیچ موافقتنامه ای وجود ندارد. تا زمانی که در مورد همه چیز توافق نشده باشد، هیچ توافقی صورت نگرفته است.
کری در کنفرانس مطبوعاتی خود افزود: ما نگران برخی گزارش ها هستیم مبنی بر اینکه نخست وزیر اسرائیل قصد دارد برخی جزئیات درباره مذاکرات هسته ای ایران را در سخنرانی روز سه شنبه خود در کنگره آمریکا فاش کند.
وی تصریح کرد: برخی گزارش ها درمورد اینکه جزئیاتی انتخاب شده از مذاکرات کنونی با ایران طی چند روز آینده به طور علنی اعلام خواهد شد، باعث نگرانی ما شده است. من می خواهم بگویم چنین کاری باعث دشوار شدن دستیابی به هدفی خواهد شد که اسرائیل و دیگران آن را یک موافقتنامه خوب می نامند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: