ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:19 | جولای07 تهران

توافق بر سر برنامه هسته ای ايران به اراده آمريكا برای لغو تحريم بستگی دارد

تاریخ: 09:57, 03-03-2015.

تهران. سه شنبه 3 مارس 2015 میلادی برابر با 12 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اگر که آمریکا و سایر کشورهای غربی اراده سیاسی لازم را داشته باشند و با رفع تحریم ها موافقت کنند. توافق درباره برنامه هسته ای ایران این هفته قابل نهایی شدن است 
بنابراين گزارش، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در ژنو گفت: شرکای مذاکراتی ما به ویژه کشورهای غربی و به ویژه آمریکا باید یک بار برای همیشه به این درک برسند که تحریم ها و موافقتنامه با هم سازگار نیست. اگر آنها به دنبال توافق هستند، تحریم ها باید برداشته شود. ما معتقدیم همه تحریم ها باید رفع شود. 
وی به خبرنگاران گفت ایران با حضور ارشدترین مقامات خود به روند گفتگوها و امتحان کردن همه راه ها، اراده سیاسی خود را نشان داده است. اختلاف ایران با شش قدرت جهانی درباره سرعت لغو تحریم ها یکی از اصلی ترین موانع بر سر توافق هسته ای نهایی با تهران است. 
ظریف در پاسخ به سئوالی درباره انتظاراتش از گفت وگوهای این هفته با جان کری همتای آمریکایی اش گفت: همه چیز پیشرفت داشته است. وی افزود: ما در حال حرکت به جلو هستیم، ما نسبت به دفعه قبل پیشرفت کرده ایم و اگر اراده سیاسی لازم برای پذیرش این نکته وجود داشته باشد که بحث تحریم و توافق با هم سازگار نیست، در این حالت ما می توانیم این بار به یک توافق دست یابیم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا نگرانی غرب درباره جنبه های احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران مورد بحث قرار گرفته است گفت: ما درباره همه مسائلی که باید درباره آنها صحبت می کردیم بحث کرده ایم.
ایران این مسئله را که هدف برنامه انرژی هسته ای این کشور دستیابی به ساخت بمب است رد کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: