ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:42 | جولای07 تهران

به اعتقاد ظريف تلاش های نتانياهو بی نتيجه خواهد ماند

تاریخ: 19:26, 02-03-2015.

تهران. دوشنبه 2 مارس 2015 میلادی برابر با 11 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد تلاش های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای محکوم کردن توافق احتمالی درباره برنامه هسته ای ایران "بی نتیجه" خواهد ماند. 
بنابراين گزارش، ظریف در کنفرانسی خبری مشترک با پائولو جنتیلونی همتای ایتالیایی خود گفت: تاسف آور است که یک گروه منافع خود را در تنش و بحران جستجو کنند. آقای نتانیاهو با هر راه حلی مخالف است و این نشان دهنده تلاشی برای استفاد از یک بحران ساختگی با هدف سرپوش گذاشتن بر واقعیات منطقه به ویژه اشغالگری، سرکوب فلسطینی ها و نقض حقوق آنها است .
ظریف افزود: تلاش برای ممانعت از آرامش در منطقه با ایجاد ترس و دروغ پراکنی یک سیاست قدیمی است. من فکر می کنم این تلاش بیهوده است و نباید مانع رسیدن به توافق هسته ای شود .
نتانیاهو قرار است حمایت کنگره آمريكا را از تحریم های جدید علیه تهران خواستار شود.
تحریم های جدید می تواند به شکست مذاکرات تهران و قدرت های بزرگ برای رسیدن به توافق منجر شود.
نخست وزیر اسرائیل که چنین توافقی را بر خلاف منافع تل آویو می داند، روز چهارشنبه اعلام کرد سخنرانی او در کنگره آخرین  فرصت  برای اسرائیل است.
وی گفت:‌ من به کاخ سفید و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا احترام می گذارم اما توافق در حال شکل گیری به دلایلی برای ما نگران کننده است. قدرت های جهانی به نظر می رسد زمینه ای برای توافق با ایران پیدا کرده اند اما ما چنین زمینه ای را نداریم .
ایران و کشورهای پنج به اضافه یک ( چین،‌ روسیه، ‌آمریکا،‌ فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان ) قرار است مذاکرات درباره توافق تاریخی را روز پنج شنبه در سوییس پیگیری کنند.
این توافقنامه ماهیت منحصراً صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را در ازای لغو تحریم های بین المللی تضمین خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: