ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:57 | جولای07 تهران

آمبولانس هوایی در کلان شهرهای ايران راه انداز‍ی می شود

تاریخ: 15:52, 02-03-2015.

تهران. دوشنبه 2 مارس 2015 میلادی برابر با 11 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمعیت هلال احمر ايران از را اندازی آمبولانس هوایی در کلان شهرهای اين کشور خبر داد.
بنابراين گزارش، امیر محسن ضیایی در حاشیه نخستین نشست بین المللی "نقش جوانان در سلامت پس از بلایا" در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه به زودی 28 بالگرد به ناوگان جمعیت هلال احمر افزوده می شود گفت: بالگردهایی که مقدمات خرید آن فراهم شده است علاوه براینکه قالبیت پرواز در داخل کلان‌شهرها و بزرگراه‌ها را دارد امکان نشست و برخاست در پشت بام بیمارستان‌ها را نیز خواهد داشت.
وی امداد هوایی را از وظایف مهم جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: استفاده از بالگردهای متعلق به سایر سازمان‌ها مانند ستاد بحران کشور از دیگربرنامه های جمعیت هلال احمر ايران است .
ضیایی همچنین به برنامه های جمعیت هلال احمر ايران در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم نامه همکاری که به زودی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امضا می شود این جمعیت به صورت مشترک در همه جاده های ايران آماده خدمات امدادی است.
وی همچنین از آمادگی این جمعیت برای خدمات رسانی به کشور افغانستان خبر داد و افزود: درپی وقوع بهمن در برخی جاده های این کشور جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را شب گذشته برای ارسال نیروهای امدادی و ملزومات مورد نیاز برای حادثه دیدگان این کشور اعلام کرده است.
ضیایی جمعیت هلال احمر ايران را يكی از قدرتمندترین جمعیت جهان دانست و گفت: هم اکنون درحال امدادرسانی به چهار قاره هستیم. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: