ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:51 | جولای07 تهران

ورود نتانياهو به آمريكا برای سخنرانی ضد ايرانی خود در كنگره

تاریخ: 13:12, 02-03-2015.

تهران. دوشنبه 2 مارس 2015 میلادی برابر با 11 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ - خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره درباره ایران به آمریکا سفر کرد.
بنابراين گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی دبکا، نخست وزیر اسرائیل در آستانه سفر خود به آمریکا گفت وی برای رئیس جمهور آمریکا احترام قائل است. 
نتانیاهو گفت این مسئولیت وی است که به فکر اسرائیل باشد و با توافقی که ممکن است موجودیت اسرائیل را تهدید کند، مبارزه کند.
سخنرانی نتانیاهو در نشست مشترک نمایندگان و اعضای سنای کنگره آمریکا روز سه شنبه و به دعوت جان بینر و بدون هماهنگی با کاخ سفید، برگزار می شود. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا دیدار نخست وزیر اسرائیل را برای مذاکرات بد ارزیابی نمی کند ولی تاکید کرد وی تا کنون برای دیپلماسی فعلی که جریان دارد، جای گزینی اعلام نکرده است.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نخست وزیر اسرائیل را متهم کرده است که می خواهد با بحران سازی، بر حقایق منطقه ای سرپوش بگذارد.
گروهی از نمایندگان سنای آمریکا از هر دو حزب طرحی را با عنوان "قانون بازبینی توافق هسته ای ایران 2015" ارائه کرده اند که رئیس جمهور را ملزم می کند متن هر توافق هسته ای که با ایران به دست می آید، به کنگره ارائه کند و برداشته شدن هر گونه تحریم تا شصت روز بعد از استماع کنگره را منع می کند.
دوشنبه، یک روز پیش از سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، وی در کنفرانس سالیانه سیاسی ایپک در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد. سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی اوباما نیز از جمله سخنرانان در این نشست خواهند بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: