ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:04 | جولای07 تهران

تاكيد وزرای خارجه ايران و ايتاليا بر گسترش روابط و همكاری ها بين دو طرف

تاریخ: 12:26, 02-03-2015.

تهران. دوشنبه 2 مارس 2015 میلادی برابر با 11 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزرای امور خارجه ايران و ايتاليا بر فراهم بودن زمینه‌ها برای گسترش همکاری‌ها میان دو كشور تاكيد كردند.
بنابراين گزارش، ‌محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با همتای ایتالیایی‌اش گفت‌: بسیار خوشحالم که دومین بار در طول مسئولیتم میزبان وزیر خارجه ایتالیا هستم گرچه نخستین بار است که وزیر خارجه کنونی به ایران آمده است. 
وی گفت: این نشانه عمق روابط ایران و ایتالیاست که روابط تاریخی مبتنی بر منافع مشترک دو ملت و دو کشور دارند و امیدوارم این روابط در حوزه‌های مختلف گسترش یابد.
ظریف افزود: در طول یک و نیم سال گذشته رفت و آمدهای خوبی در سطح سیاسی میان دو طرف انجام شده و همکاری‌های خوب فرهنگی گسترش یافته است.
وی همچنین با اشاره به گفتگوهای خوب درباره بنگاه‌های تجاری ابراز امیدواری کرد با رفع موانعی که براثر تحریم های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است این روابط هر چه بیشتر گسترش یابد.
وزیر امور خارجه گفت: امروز درباره گسترش این همکاری‌ها، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوع هسته‌ای گفتگو کردیم و خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این نشست گفت: برای گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل داریم.
 پائولو جنتیلونی با ابراز خرسندی از سفرش به ایران افزود‌: ایران و ایتالیا در سال‌های اخیر تماس‌های گوناگونی در سطوح مختلف از طریق تبادل هیئت‌ها به‌ویژه هیئت وزارت امور خارجه داشته‌اند و به زودی وزیر محیط زیست ایتالیا به تهران سفر می کند. 
وی با اشاره به زمینه های تاریخی و کهن روابط ایران و ایتالیا گفت: برای گسترش همکاری‌های فرهنگی دو کشور خوشبینم که به‌زودی مسئولان ایرانی به مناسبت اکسپو میلان به ایتالیا سفر می‌کنند و بسیار خوشحالم که در زمینه مناسبات دوجانبه به‌ویژه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته همکاری می کنیم. 
وزیر خارجه ایتالیا افزود: اطمینان دارم بافت اقتصادی فعالی میان دو کشور برقرار است و به‌ویژه در زمینه بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی می توانیم همکاری کنیم. 
وی همچنین یافتن راه حل مناسب برای پرونده هسته‌ای ایران را به منظور ایجاد تعادل و توازن در منطقه و جهان بسیار مهم دانست.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: