ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:29 | سپتامبر20 تهران

در تنگه هرمز رزمايش محمد رسول الله توسط نيروهای ايران ادامه يافت

تاریخ: 11:04, 27-02-2015.

تهران. جمعه، 27  فوريه  2015 میلادی برابر با 8 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، این رزمایش در منطقه عمومی سیريک، جاسک و از محدوده کوه مبارک وتا روستای گتان ايران که نقطه وصل خلیج فارس به دریای عمان محسوب می شود ادامه می یابد.
بنابراين گزارش، سردار سرتیپ پاسدار سرخیل سخنگوی بخش زمینی رزمایش محمد رسول الله ايران گفت: در این مرحله از رزمایش زمینی 10 لشکر نیروی زمینی سپاه، دو گروه ستونی زرهی، تکاور، هوابرد و قریب به 17 یگان رده های مختلف نیروی زمینی سپاه پاسداران ايران عملیات می کنند.
وی با بیان اینکه دراین مرحله با همکاری نیروهای مردمی منطقه و نیروهای تخصصی هوابرد عملیات پیگیری می شود افزود: تیپ سیاسی المهدی به عنوان پشتیبانی دفاعی، یگان مخصوص هوابرد، نیروهای زرهی و توپخانه اقدام به اجرای عملیات می کنند.
سرخیل با بیان مختصات ویژه استتار این مرحله از رزمایش تاکید کرد: استحکامات محکم بتونی با ویژگی های استراتژیک بطوری بدست توانمند نیروهای زمینی سپاه ساخته شده است که پهبادهای شناسایی با چندین پرواز قادر به شناسایی مواضع نیروی زمینی سپاه نشده اند و امکان هر عکس العملی را از دشمن می گیرد.
سخنگوی بخش زمینی رزمایش محمد رسول الله گفت: از دیگر ویژگی های این بخش از رزمایش استفاده از سلاح رمیت است که پرنده ها آنها را به مواضع دشمن پرتاب می کنند و این توانمندی نیروی زمینی سپاه درکنار استفاده از اژدرهای بسیار قوی بنگال و سلاح های کاملاً مستتر در جاده ها اصل غافلگیری برای دشمن را تکمیل می کند تا در موقع لزوم هدف را کاملاً منهدم نماید .
وی جاروپلند را دیگر سلاح هدف یاب و شگفت انگیر این رزمایش معرفی کرد که مانند موشک های کروز عمل می کند و به کارگیری این سلاح در کنار آزمایش و تحویل جدیدترین دستاورد صنایع دفاعی و جهاد خودکفایی سپاه به یگان های نظامی، اقتدار و توانمندی دلاورمردان سپاه را به رخ دشمنان خواهد کشید.
سرخیل دفاع ثابت و متحرک، ضد هلیبرد، کمین و دفاع درساحل را از دیگر بخش های رزمایش نیروی زمینی سپاه برشمرد و افزود: آزمایش موشک های جدید، استفاده از موشک های ضد زره و عملیات تکاوران از این رزمایش، نبردی واقعی می سازد در حالی که پهبادها مواضع دشمنان را شدید بمباران می کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: