ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:42 | سپتامبر20 تهران

همایش فرصت های تجاری ایران وافغانستان برگزار شد

تاریخ: 09:51, 27-02-2015.

تهران. جمعه، 27  فوريه  2015 میلادی برابر با 8 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، همایش فرصت های تجاری ایران وافغانستان ديروز در مشهد برگزار شد.
بنابراين گزارش، دبیر کل اتاق مشترک بازگانی ایران وافغانستان در این همایش گفت: این همایش باهدف شناخت فرصت های تجاری دوکشور و تسهیل و روند صادرات کالا ازافغانستان به ایران و برعکس برگزار شده است.
مظفر علیخانی با بیان اینکه ارزش صادرات امسال ایران به افغانستان بیش از 2 میلیارد دلار است افزود: خراسان رضوی بیشترین حجم صادرات به افغانستان را داراست.
امسال 2 میلیارد و 30 میلیون دلار از ایران به افغانستان کالا صادر شده است .
در اين همايش محمود سیادت، رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان هم گفت: بسیاری از مشکلاتی که سال‌های گذشته در حوزه صادرات از ایران به افغانستان بوده هم اکنون برطرف شده است.
 سیادت افزود: در حوزه رفع مشکلات صادرات از ایران به افغانستان تاکنون جلسات متعددی با اداره گمرکات، قرنطینه و سازمان جهانی بهداشت برگزار شده که این مهم نیز در چارچوب قوانین دو کشور و قوانین بین المللی بوده است.
او گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیز بین دولت وحدت ملی و دولت تدبیر و امید جمهوری اسلامی ایران پیمانی با عنوان پیمان استراتژیک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان منعقد می‌شود همچنین کاهش تعرفه‌ کالاهای وارداتی از افغانستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: