حجم مخازن سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در ايران افزايش يافت

تاریخ: 13:09, 26-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 26  فوريه  2015 میلادی برابر با 7 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حجم آب مخازن سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در ايران حدود 22 درصد افزایش یافت.
بنابراين گزارش، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ايران ديروز گفت: حجم مخازن سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر ) تا پایان دی ماه 657 میلیون و 100 هزار متر مکعب برآورد شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 21 و 8 درصد افزایش نشان می دهد.
افشین امیرپور دیلمی افزود: با توجه به بارش های مناسب، آب ورودی به مخازن سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در این مدت 308 میلیون متر مکعب تخمین زده شده است که با توجه به بارش برف در روزهای گذشته این میزان افزایش خواهد یافت. 
وی با اشاره به حجم آب مخازن سدهای خارج از آبریز دریاچه ارومیه اضافه کرد : در این مدت غیر از سد بارون ماکو در دیگر سدهای خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه شاهد افزایش حجم آب مخازن بودیم.
در آذربایجان غربی 12 سد در حال بهره برداری هستند که 7 سد شامل ساروق، شهرچای، -حسنلو، زولا، دریک، مهاباد و بوکان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و 5 سد شامل بارون، شهید قنبری، قیقاچ، ارس 2 و آغچای در خارج از این حوضه قرار دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: