ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:36 | جولای08 تهران

دانشگاه های ايران و سن پترزبورگ همكاری های علمیشان را افزايش می دهند

تاریخ: 17:55, 25-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 25  فوريه  2015 میلادی برابر با 6 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دانشگاه دولتی سن پترزبورگ همکاری های خود را با دانشگاه ها و محافل علمی جمهوری اسلامی ایران افزایش می دهد.
بنابراين گزارش، دانشگاه دولتی سن پترزبورگ با قدمتی سیصد ساله دومین دانشگاه بزرگ شرق اروپا و یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان محسوب می شود.
اخیراً مسئولان این دانشگاه با توجه به کارنامه درخشان دانشمندان و استادان ایرانی تصمیم گرفته اند تا همکاری های خود را با محافل علمی و دانشگاه های ايران به نحو چشمگیری گسترش بدهند.
استادان ایرانی قبلاً در دانشگاه سن پترزبورگ تنها در حوزه علوم انسانی و زبانشناسی شرقی دعوت به همکاری می شدند، ولی بر مبنای تصمیم جدید مسئولان این دانشگاه، استادانی از ایران برای تدریس در رشته های علوم پایه، علوم پزشکی و فنی مهندسی به صورت موقت و دائم پذیرفته خواهند شد.
در دیدار اخیر نیکلای کروباچف رییس دانشگاه دولتی سن پترزبورگ با مهدی سنایی سفیر ايران در روسیه نیز توافق نامه ای بین طرفین مبنی بر گسترش فعالیت های علمی بین این دانشگاه و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید. همچنین تبادل دانشجو در سطوح بالا بین ایران و روسیه از مهمترین برنامه های مشترک علمی فرهنگی بین دو کشور است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: