ديدار وزرای خارجه ايران و عراق در بغداد

تاریخ: 17:14, 25-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 25  فوريه  2015 میلادی برابر با 6 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای ایرانی خود در بغداد و در کنفرانس خبری مشترک تاکید کرد ما در پی تحقق منافع مشترک میان عراق و جمهوری اسلامی ایران هستیم .
بنابراين گزارش، ابراهیم جعفری گفت: ما امروز یادداشت تفاهمی در خصوص برداشتن و لغو تشریفات و هزینه های روادیدهای دیپلماتیک و روادیدهای خاص امضا کردیم و امیدواریم که همه پرونده های باقیمانده میان ایران و عراق به جریان افتد و در جهت خدمت به هر دو کشور بسته شوند.
این سیاست ما با همه جهان است و عراق نه تنها در عرصه امنیتی و سیاسی در داخل پیشرفت هایی حاصل کرده است بلکه می خواهد در سیاست جدید خود با همه کشورهای جهان نگاه تازه ای داشته باشد.
بار دیگر به دکتر ظریف برای سفر به عراق تبریک می گوییم و برای او آرزوی موفقیت می کنیم .
دکتر ظریف نیز در این دیدار ضمن اظهار خوشبختی از سفر به عراق و تقدیر از ابراهیم جعفری و دولت و مردم عراق به خاطر میزبانی گرم و برادرانه آنها از هیات همراه تشکر کرد .
ظریف در این دیدار تاکید کرد مایلم که موفقیت هایی را که عراقی ها در زمینه مقابله با تروریسم و افراط و فرقه گرایی داشتند و شرایط بهتری که در مقایسه با سفر پنج ماه قبل فراهم شده است، تبریک گویم. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: