ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:39 | جولای08 تهران

برقراری خط كشتی رانی مسافری بين جمهوری آذربايجان و ايران

تاریخ: 13:45, 25-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 25  فوريه  2015 میلادی برابر با 6 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر کل بنادر استان گیلان از برقراری خط دریایی مسافری بین باکو و بندر انزلی خبر داد.

بنابراين گزارش، سید علی نعیمی پس از دیدار و مذاکره با قدرت قربان اف رییس سازمان دریانوردی و بنادر جمهوری آذربایجان در گفت وگو با خبرنگاران در باکو گفت: در مذاکرات با مقامات جمهوری آذربایجان مقرر شد خط مسافری بین بنادر شمال ايران با بنادر جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک دایر شود.
وی به سابقه وجود خط مسافری دریایی بین بندر انزلی و بندر باکو اشاره کرد و گفت: دو بندر روابط خوبی باهمدیگر دارند و حمل و نقل کالا نیز بین دو بندر در ماه های اخیر افزایش خوبی داشته است که امیدواریم راه اندازی این خط دریایی به گسترش مناسبات بین دو كشور کمک کند. 
قدرت قربان اف رییس سازمان دریانوردی و بنادر جمهوری آذربایجان هم گفت: هم اکنون شاهد همکاری های مناسبی میان بنادر دو کشور هستیم و علاوه بر سطح موجود، ظرفیت های خوبی برای افزایش این روابط وجود دارد.
وی گفت: با توجه به توانمندی ها و علایق موجود، آمادگی خود را برای از سرگیری خط کشتیرانی گردشگری میان دو بندر باکو و بندر انزلی اعلام می کنیم و جهت تسهیل در نوبت دهی کشتی های ایرانی در بنادر کشور جمهوری آذریابجان آمادگی همکاری خود را اعلام می کنیم. 
وی افزود: در بندر جدید باکو ظرفیت های مناسبی برای نگهداری کالاهای فاسد شدنی نیز فراهم شده است و علاقه مندیم در زمینه تعمیر کشتی ها نیز با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنیم. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: