ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:12 | جولای05 تهران

ديدار فرمانده نيروی انتظامی ايران با فرمانده مرزبانی جمهوری آذربايجان

تاریخ: 15:49, 24-02-2015.

تهران. سه شنبه، 24  فوريه  2015 میلادی برابر با 5 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان با فرمانده نیروی انتظامی ايران دیدار کرد. 
بنابراين گزارش، فرمانده نیروی انتظامی ايران پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مذاکرات بسیار خوبی بود که برابر جدول زمانی، همیشه دو جانبه صورت می گیرد و در این مذاکرات پیشنهاد شد که این جلسات می تواند سه جانبه و چند جانبه با همسایگان دیگر هم باشد که استقبال کردیم. 
سردار سرتیپ احمدی مقدم، مبارزه با تروریسم و بحث مواد مخدر را از مسائل مهم دو کشور خواند و افزود: برخی تروریست ها از ایران و آذربایجان به عنوان معبر خود استفاده می کنند که هماهنگی های اطلاعاتی و عملیاتی لازم برای جلوگیری از این ترددها باید ارتقا پیدا کند. 
وی گفت: سفر مسافران مرزی دو طرف در گمرک آستارا برخی اوقات با کندی مواجه می شود که مقرر شد جلسه مشترکی میان مرزبانی و گمرک دو طرف برگزار و تسهیلات لازم برای تسهیل تجارت و ترانزیت فراهم شود. 
احمدی مقدم گفت: همچنین مقرر شد دروازه مرزی بیله سوار هم 24 ساعته فعال شود که در این باره هم هماهنگی های لازم صورت گرفت تا استان اردبیل بتواند به صورت مستقل مسیری برای ارتباط با آذربایجان داشته باشد. 
فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان هم پس از این دیدار به ارتباط خوب میان دو دولت آذربایجان و ایران اشاره کرد و گفت: میان دو کشور در مباحث اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مذاکرات خوبی شده است که تلاش خواهم کرد تفاهم های صورت گرفته در این سفر هم محقق شود. 
سپهبد اولچین قلی اف افزود: در دیدارهای گذشته در خصوص تردد ماشین آلات به نخجوان درخواستی از مسئولان ایران داشتیم که مساعدت شد و این جای تشکر دارد. 
وی افزود: در خصوص مشکلات مرز آستارا در بحث تردد مسافران هم تلاش خواهم کرد این مشکلات برطرف شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: