آمانو و عراقچی امروز سه شنبه ديدار می كنند

تاریخ: 12:47, 24-02-2015.

تهران. سه شنبه، 24  فوريه  2015 میلادی برابر با 5 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر خارجه ايران شامگاه دوشنبه در وین در باره دیدارش با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است امروز سه شنبه برگزار شود گفت: با مدیرکل آژانس دیداری که از قبل تنظیم شده بود خواهیم داشت.
بنابراين گزارش، عباس عراقچی در گفت وگوی با خبرنگاران افزود: این دیدار در رابطه با همکاری هایی است که بین ایران و آژانس وجود دارد و برای حل و فصل مسائلی که از گذشته مانده و یا مسائل جاری که هست، تا بشود پیشرفت بهتری در این همکاری ها ایجاد شود. 
عراقچی گفت: آمانو مدیرکل آژانس اخیراً دیدار خوبی را با آقای ظریف در مونیخ داشت و در آن دیدار قرار شد که گفت و گوهایی بین ایران وآژانس در سطوح بالا تقویت و بیشتر شود و امیدوار هستیم که به گسترش همکاری هایی که در حال حاضر بین ایران و آژانس وجود دارد، منجر شود. 
معاون وزیر خارجه ايران افزود: به هرحال مسائلی از گذشته مانده که این مسائل باید هرچه زودتر حل و فصل شود، ما حرکت های خوبی را در طول سال گذشته داشتیم، یک چارچوب همکاری بین ایران وآژانس که امضا شده و براساس آن حرکت هایی و همکاری هایی را داشتیم. 
عراقچی با اشاره به اینکه لازم است همکاری هایی که تا الان بوده و راه های تسریع و تسهیل این همکاری ها مرور شود گفت: انشاء الله همزمان با پیشرفت مذاکرات با 1+5،  ما با آژانس هم بتوانیم مسائل را هرچه زودتر به سرانجام برسانیم. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: