ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:45 | جولای02 تهران

وزرای ارتباطات و فنآوری اطلاعات ايران و تانزانيا ديدار كردند

تاریخ: 10:53, 24-02-2015.

تهران. سه شنبه، 24  فوريه  2015 میلادی برابر با 5 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات ايران با وزیر ارتباطات، علوم و تکنولوژی تانزانیا دیدار و گفتگو کرد. 
بنابراين گزارش، آقای محمود واعظی در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران افزود: ما امروز با وزیر ارتباطات، علوم و تکنولوژی تانزانیا به نمایندگی از دولت تانزانیا دیداری داشتیم و روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور را بررسی کردیم. 
وی گفت: ایران و تانزانیا روابط تاریخی دیرینه ای دارند و از قدیم این دو کشور روابط خوبی با هم داشتند طوری که تاجران شیرازی از قدیم الایام به ایالت زنگبار رفته اند و آثار فرهنگ ایرانی را به آنجا منتقل کردند. 
واعظی افزود: جمهوری اسلامی ایران از عضویت تانزانیا در شورای آی تی یو حمایت کرد و در این زمینه نیز همکاری داریم. 
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در ادامه گفت: در این دیدار نیز درباره همکاری های مختلف از جمله اینترنت، مخابرات، پژوهش، امنیت شبکه گفتگو و مذاکره کردیم و مقرر شد یادداشت تفاهمی در این خصوص از طریق مجاری دیپلماتیک تهیه شود و به امضای دو وزیر برسد. 
وی افزود: همچنین مقرر شد بخش خصوصی ايران درباره دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری با کشور تانزانیا همکاری داشته باشد. 
واعظی ادامه داد مقرر شد هیاتی از تانزانیا از پژوهشگاه و مرکز تحقیقات مخابرات ایران بازدید کنند. 
وی ابراز امیدواری کرد این سفر موجب گسترش همکاری ها شود. 
همچنین ماکامه ام باآوا وزیر ارتباطات، علوم و تکنولوژی تانزانیا نیز در این نشست گفت: از میهمان نوازی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم و امروز ملاقاتی با وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات ایران داشتیم که هدف از آن بحث درباره زمینه های مختلف آی سی تی بود. 
وی افزود: امروز درباره قوانین سایبری، حملات سایبری، مباحثی مطرح شد که امیدواریم ظرفیت و زیرساخت های لازم برای جلوگیری از حملات سایبری فراهم شود. 
باآوا گفت: امروز در این نشست به این نتیجه رسیدیم که نیازمند امضای تفاهمنامه همکاری بین دو وزارتخانه هستیم و مقرر شد در این تفاهمنامه زمینه های همکاری مشترک را شناسایی کنیم و همچنین امکان سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در تانزانیا فراهم شود. 
وی ادامه داد شرکت های ایرانی وضعیت های زیادی دارند و می توانند در شرق تانزانیا سرمایه گذاری کنند. 
وزیر ارتباطات، ‌علوم و تکنولوژی تانزانیا گفت: ملاقات امروز ما در دو محور کلی بود که نتیجه اصلی آن این است که هر چه در توان داریم همکاری دو کشور را افزایش و شرایط را برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی فراهم کنیم. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: