يك نشريه ايتاليايی از خوانندگانش خواست برای نوازش روحشان به ايران سفر كنند

تاریخ: 09:40, 24-02-2015.

تهران. سه شنبه، 24  فوريه  2015 میلادی برابر با 5 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک نشریه پرشمارگان گردشگری ایتالیا، برای نخستین بار تمام صفحات خود را به معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران اختصاص داد. 
به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، نشریه دوماهانه مریدیانی متعلق به موسسه انتشاراتی دوموس ایتالیا، 146 صفحه آخرین شماره خود را به تصاویر متعدد گردشگری و گشت و گذاری فرهنگی در تاریخ و جغرافیا، در سیاست و در اقتصاد، در شهرها و در روستاها، در گذشته و امروز ایران، مزین کرده است.
در یادداشت سردبیر این نشریه معتبر ایتالیایی آمده است : روابط بین ایتالیا و ایران، که تا سال 1935 میلادی پارس خوانده می شد، هزاران ساله است و از مارکو پولو گرفته تا آنتونیو جانوتزی، گردشگران ایتالیایی جاذبه های این کشور را تشریح کردند و اولین عکاسان ایتالیایی در اواسط قرن نوزدهم، زیبایی های این کشور را به تصویر کشیدند. 
در این شماره، زیر و بم مسحور کننده ایران از طریق تصاویری روایت می شود که نفس را در سینه حبس می کند. 
در این شماره با کوچ نشینان قشقایی ، زرتشتی های یزد، کاروانسراها و مسافرخانه هایی که درحاشیه کویر بنا شده، بناهای تاریخی یزد، شیراز، اصفهان، قم، نمادهای باستانی مانند تخت جمشید که به دوران هخامنشی بازمی گردد و ایران امروز در قالب تهران و هنرهای خیابانی آن و یا زورخانه های آن، آشنا می شویم. 
مریدیانی نوشت: سفر به ایران برای نوازش روح و تغذیه آن از زیبایی ها، مانند فرش، و همچنین برای چشیدن طعم های فوق العاده ای مانند خاویار و پسته ایرانی است. 
در این نشریه 14 گزارش درباره آثار تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و طبیعت ایران به خوانندگان عرضه شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: