ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:53 | جولای02 تهران

ايران از تكميل فرايند سياسی در يمن حمايت می كند

تاریخ: 18:48, 23-02-2015.

تهران. دوشنبه، 23  فوريه  2015 میلادی برابر با 4 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ايران از وحدت ملی در یمن، گفتگوی ملی و موثر همه طرف ها و تکمیل فرایند سیاسی در این کشور حمایت و تحولات را به دقت پیگیری می کند.
بنابراين گزارش، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ايران در گفتگو با خبرنگاران گفت: انصارالله یمن در سه جبهه مبارزه با فساد، تکمیل روند سیاسی و مبارزه با تروریسم گام های مهمی را در مسیر صلح، ثبات و امنیت این کشور در تعامل با همه طرف های یمنی و کشورهای منطقه بر می دارد.
وی گفت: ‌بسیاری از احزاب و شخصیت های یمنی تاکید دارند که قرارداد صلح و شراکت نه فقط در مقابل ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس نیست بلکه تکمیل کننده روند صلح و امنیت در سایه مشارکت همه طرف های یمنی است. 
معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه همچنین اظهار داشت:‌ نماینده دبیرکل سازمان ملل در یمن تاکنون نقش مثبتی را در مسیر تحقق روند سیاسی ایفا کرده است.
امیرعبدالهیان گفت:‌ اشراف امنیتی قابل قبولی در یمن وجود دارد و تعطیلی برخی سفارت خانه ها در این کشور اقدامی شتاب زده و در تعارض با تلاش های داخلی، منطقه و بین المللی است.
وی در پایان تاکید کرد: ما حامی یمنی هستیم که در مسیر وحدت ملی، رفاه مردم، امنیت و ثبات منطقه و نیز در تعامل سازنده با همسایگان و منطقه و کشوری قوی و متحد در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: