ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:25 | جولای05 تهران

ايران و روسيه بر گسترش همكاری های زمين شناسی و مطالعات اكتشافی تاكيد كردند

تاریخ: 12:38, 23-02-2015.

تهران. دوشنبه، 23  فوريه  2015 میلادی برابر با 4 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ايران در دیدار با وزیر محیط زیست و منابع طبیعی فدراسیون روسیه از علاقمندی ایران از حضور روسیه برای انجام مطالعات اکتشاف معادن تحت الارضی و تهیه طرح های بهره برداری و شناسایی معادن زیر زمینی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های کشور خبرداد.
بنابراين گزارش، محمدرضا نعمت زاده گفت: دو کشور همواره در کنار هم بوده اند و گسترش همکاری ها و تعاملات آنها بسیار حائز اهمیت است چرا که هم اکنون سطح مناسبات اقتصادی و فنی در سطح مطلوب و مورد رضایت دو طرف قرار ندارد. 
وی این دیدار را فرصت مناسبی برای بررسی زمینه های همکاری و ارائه راهکارها در جهت توسعه و تعمیق روابط اقتصادی، تجاری دو کشور ذکر کرد و گفت: در این باره با توجه به توانمندی قوی روسیه در زمینه مطالعات زمین شناسی و آشنایی با معادن می تواند یکی از راه های مهم در افزایش تعاملات محسوب شود.
نعمت زاده در ادامه با اشاره به امکانات و ظرفیت های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران که در طول سال های اخیر پیشرفت مناسبی داشته است افزود: با توجه به برنامه های توسعه ای در نظر گرفته شده در بخش معادن کشور علاقه مندیم با سایر کشورها بویژه روسیه بیش از پیش همکاری کنیم البته در گذشته همکاری هایی نیز صورت گرفته که خواهان گسترش آنها هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ايران به برخی تفاهمات اولیه که با شرکت ایمیدرو انجام شده است اشاره کرد و گفت: مذاکرات و تعاملاتی که در باره معدن زرشوران، انگوران و سنگان صورت گرفته را تلاش می کنیم تا هرچه زودتر اجرایی شود.
به گفته وی، با توجه به ظرفیت و توانمندی های روسیه بویژه در معادن زیر زمینی و داشتن تجربه کافی در شناسایی این معادن و مورد بهره برداری قرار دادن آنها، تمایل خود را برای همکاری دراین باره اعلام می کنیم.
همچنین در این دیدار  دونسکوی، وزیر محیط زیست و منابع طبیعی فدراسیون روسیه ضمن ابراز تمایل برای تعمیق روابط تجاری، صنعتی و معدنی با ایران ابراز امیدواری کرد، بتوان همکاری ها را بویژه در زمینه زمین شناسی و استفاده از منابع زیر زمینی گسترش داد.
 دونسکوی توسعه روابط بخش خصوصی و دولتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهره مندی از توانایی های شرکت های خصوصی در بخش معدن و صنایع وابسته از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به ظرفیت های معادن و منابع طبیعی ایران به عنوان یکی از مزیت ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مشترک در زمینه شناسایی و بهره برداری از این منابع بتوانیم به توسعه تعاملات دو کشور کمک کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: