ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:33 | جولای05 تهران

مسابقه بین المللی کاریکاتور هولوکاست در ايران و درخواست اسرائیل از سازمان ملل

تاریخ: 11:28, 23-02-2015.

تهران. دوشنبه، 23  فوريه  2015 میلادی برابر با 4 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اسرائیل از سازمان ملل درخواست کرده مسابقه کاریکاتور ایران را که موضوع آن انکار هولوکاست است، محکوم کند.
بنابراين گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، اين كشور از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و کشورهای عضو این سازمان خواسته است مسابقه بین المللی ضد هولوکاست را که قرار است در ایران برگزار شود، محکوم کنند. 
رون پروسور، نماینده اسرائیل در سازمان ملل در نامه ای که روز شنبه منتشر شد، نوشته است: برگزاری چنین مسابقه ای به انکار هولوکاست مشروعیت می بخشد و منکران آن را به تداوم تحرکات خود تشویق می کند. 
تعدادی سازمان ایرانی برگزاری این رقابت بین المللی را برعهده گرفته اند. آنها هدف از این کار را پاسخ به اهانت به پیامبر اسلام در نشریه فرانسوی زبان شارلی ابدو عنوان کرده اند. 
 روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت: مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر مسابقه اوایل ماه در یک کنفرانس خبری خانه کاریکاتور ایران و مجتمع فرهنگی سرچشمه را برگزار کنندگان دومین مسابقه بین المللی کاریکاتور هولوکاست معرفی کرد. 
شجاعی طباطبایی که مدیر خانه کاریکاتور ایران نیز است، افزود: شرکت کنندگان دراین مسابقه باید آثار خود را تا پیش از اول آوریل به دفتر مسابقه تحویل دهند. 
برنده اول مسابقه یک جایزه 12 هزار دلاری و نفرات دوم و سوم به ترتیب 8 و 5 هزار دلار دریافت خواهند کرد. 
به گفته برگزار کنندگان این مسابقه هدف آن به چالش کشیدن معیارهای دوگانه غرب در برخورد با مسئله آزادی بیان است. 
شجاعی طباطبایی در سال 2006 به آبزرور گفته بود: چرا از نظر کشورهای غربی کشیدن کاریکاتور حضرت محمد (ص) قابل قبول است درحالی که طرح هرگونه سوال درمورد هولوکاست مشمول جریمه و مجازات زندان می شود؟ 

به اشتراک گذاشتن اخبار: