لغو محروم بودن دانشجويان ايرانی از تحصيل در رشته های مهندسی در دانشگاه آمريكايی

تاریخ: 09:32, 20-02-2015.

تهران. جمعه، 20  فوريه  2015 میلادی برابر با 1 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دانشگاهی در آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم خود را در خصوص متوقف کردن پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته های علوم پایه و مهندسی بعد از مشورت با مسئولان وزارت امور خارجه و وکلایش لغو کرده است. 
بنابراين گزارش، به نقل از روينرز، دانشگاه ماساچوست در امهرست اوایل این ماه (فوریه) اعلام کرده بود از پذیرش دانشجویان ایرانی در این رشته ها به علت نگرانی از این که چنین اقدامی نقض جدی قانون سال 2012 آمریکا محسوب شود خودداری خواهد کرد. این قانون، دانشجویان ایرانی را از تحصیل در رشته های علوم مرتبط با انرژی هسته ای یا تحقیقات مربوط به انرژی در دانشکده های آمریکایی محروم می کند. 
مایکل مالونی معاون پژوهشی دانشگاه ماساچوست گفت: همواره بر این باور بودیم که نپذیرفتن دانشجویان ایرانی با ارزش ها و اصول موسسه ما در تعارض است. اکنون روشن است که بعد از رایزنی ها و بررسی های بیشتر ما می توانیم سیاستی کمتر محدود کننده ای در پیش بگیریم. 
دانشگاه ماساچوست اعلام کرد برنامه های آموزشی خاصی برای دانشجویان ایرانی تهیه خواهد کرد که تضمین کند قوانین آمریکا را نقض نمی کند. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: