ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:44 | مه19 تهران

عبدالله عبدالله از كمك های ايران قدردانی كرد

تاریخ: 19:52, 19-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 19  فوريه  2015 میلادی برابر با 30 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس اجرایی دولت افغانستان از کمک های جمهوری اسلامی ایران در دوره های مختلف قدردانی کرد.
بنابراين گزارش، عبدالله عبدالله در دیدار با محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ایران درکابل گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک ایران وافغانستان، گام اساسی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت و دشوار درکنار مردم افغانستان بوده است افزود: جمهوری اسلامی ایران در دوران جهاد و همچنین در سیزده سال گذشته کمک زیادی به افغانستان کرد.
رئیس اجرایی دولت افغانستان، سفر دکتر شریعتمداری به کابل را در راستای تحکیم مناسبات دوجانبه حایز اهمیت دانست.
معاون اجرایی رئیس جمهور ايران نیز دراین دیدار با بیان اینکه افغانستان به عنوان کشور دوست و همسایه، ارزش و جایگاه ویژه ای برای ایران دارد گفت: روابط ایران وافغانستان به حدی عمیق و گسترده است که هیچ نیرویی نمی تواند این دو کشور را از یکدیگر جدا کند.
شریعتمداری با تاکید براینکه ثبات و امنیت در افغانستان، ثبات ایران را به دنبال خواهد داشت افزود: جمهوری اسلامی ایران حتی در شرایط دشوار نقش خودرا در زمینه کمک به مردم افغانستان فراموش نکرد.
وی کمک های جمهوری اسلامی ایران به افغانستان را در راستای ثبات منطقه موثر دانست و گفت: ایران وافغانستان درکنار یکدیگر می توانند اقدامات اساسی برای توسعه منطقه انجام دهند.
محمد شریعتمداری همچنین با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان هم بصورت جداگانه دیدار و درباره تعمیق روابط دوجانبه گف

به اشتراک گذاشتن اخبار: