ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:56 | مه19 تهران

ايران رياست انجمن سردبيران نشریات علوم پزشکی منطقه مدیترانه شرقی را به عهده گرفت

تاریخ: 11:17, 19-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 19  فوريه  2015 میلادی برابر با 30 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ریاست انجمن سردبیران نشریات منطقه مدیترانه شرقی به ایران رسید .
بنابراين گزارش، در ششمین همایش نشریات علوم پزشکی در منطقه مدیترانه شرقی ديروز در شیراز، دکتر فرهاد هنجنی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان رئیس جدید انجمن سردبیران نشریات علوم پزشکی منطقه مدیترانه شرقی انتخاب شد.
پیش از این ریاست این انجمن را مقبول جعفری از پاکستان برعهده داشت.
دکتر جیهان طویلا، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در این همایش گفت: ایران یکی از کشورهای پیشتاز در انتشار نشریات و مقالات پزشکی است و انتخاب این پزشک و سردبیر ایرانی به عنوان رئیس انجمن سردبیران نشریات علوم پزشکی منطقه مدیترانه شرقی قطعا به ارتقا کیفیت نشریات پزشکی دیگر کشورهای عضو انجمن منجر خواهد شد.
دکتر هنجنی در حاشیه ششمین همایش نشریات علوم پزشکی در منطقه مدیترانه شرقی ، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای تاسیس انجمن سردبیران این منطقه در سال 2003، در این حیطه فعال بوده است و اکنون نیز در حال برگزاری ششمین دوره همایش سردبیران نشریات است.
وی با اشاره به این که این همایش برای دومین بار است که به میزبانی شیراز برگزار می شود ، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از 20 نشریه علمی منتشر می کند که در بانک های اطلاعاتی معتبر نمایه شده اند و این مسئله نشان دهنده توانمندی های این دانشگاه در این عرصه است 
دکتر هنجنی بیان کرد: حدود 150 نفر از سردبیران نشریات علوم پزشکی ایران و کشورهای منطقه مدیترانه شرقی و حتی خارج از منطقه در این همایش حضور دارند تا با بررسی روش های مختلف روز، چگونگی ارتقای انتشار مقالات در نشریات را مورد تبادل نظر قرار دهند.
دکتر هنجنی برگزاری کارگاه آموزشی در منطقه مدیترانه شرقی و ایجاد ارتباط بیشتر با سایر انجمن های منطقه را از برنامه های خود طی 2 سال مسوولیت به عنوان رییس انجمن سردبیران نشریات علوم پزشکی منطقه ذکر کرد.
ششمین همایش نشریات علوم پزشکی در منطقه مدیترانه شرقی از ديروز در سالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز آغاز شده و طی 3 روز نیز ادامه خواهد داشت. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: