ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:17 | مه20 تهران

قائم مقام وزارت خارجه ايران با وزير انرژی قبرس ديدار كرد

تاریخ: 09:57, 19-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 19  فوريه  2015 میلادی برابر با 30 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یورگو لاکوتریپیس وزیر انرژی، بازرگانی، صنعت و گردشگری قبرس با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه ايران دیدار و گفتگو کرد. 
بنابراين گزارش، قائم مقام وزارت امور خارجه ايران در این دیدار با اشاره به روابط دوجانبه مثبت میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس گفت: هر دو کشور، همسایگان خاورمیانه‌ای یکدیگر و دارای منافع مشترک در این منطقه هستیم. 
سرمدی در ادامه با تشریح روند مذاکرات هسته‌ای کشورهای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با شفافیت و صداقت ورود کرده است و عمل می‌کند. 
قائم مقام وزارت امور خارجه ضمن تقدیر از نقش مثبت قبرس در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در اتحادیه اروپا، اقدامات تروریستی و افراطی‌گری را که در یک دهه اخیر به اوج خود رسیده است، غیر انسانی دانست. 
یورگو لاکوتریپیس وزیر انرژی، بازرگانی، صنعت و گردشگری قبرس نیز در این دیدار گفت: اتحادیه اروپا باید نوع دیدگاه و نظر خود را درباره ایران تغییر دهد و روابط را بر اساس منافع مشترک دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران ترسیم کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: