ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:29 | مه20 تهران

اعزام پزشك و راه اندازی كلينيك های تخصصی خواسته عراق از ايران است

تاریخ: 18:24, 18-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 18  فوريه  2015 میلادی برابر با 29 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنابه اعلام معاون دارویی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ايران، بیش از 95 درصد نیازهای داخلی ایران تولید داخل است و در سال 2014 نزدیک به 200 میلیون دلار دارو صادر شده است. 
بنابراين گزارش، دکتر دیناروند در نشستی با شرکت‌های دارویی حاضر در نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد گفت: بخش عمده‌ای از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه دارویی و پزشکی هستند و امیدواریم یخ روابط 40-30 ساله ایران و عراق سریع‌تر آب شود.
وی افزود: البته روابط بیشتر شده است اما در حوزه بهداشت و درمان باید ارتباطات جدی برقرار کنیم.
دیناروند ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات زیادی در زمینه دارویی و تجهیزات پزشکی داشتیم و شاهد رشد شرکت‌های بخش خصوصی بوده‌ایم. 
در این نشست همچنین معاونت وزارت بهداشت عراق با تقدیر از حضور هیات بلندپایه ایران در عراق اظهار داشت: امیدواریم موانع پیش روی شرکت‌ها شناسایی و رفع شود و برای برطرف کردن مشکلات گفتگو کنیم. 
دکتر الساعدی یادآور شد: متاسفانه در عراق تولیدات دارو و لوازم پزشکی نداریم و آماده‌ایم بیماران را برای درمان به ایران اعزام کنیم یا از پزشکان ایرانی در عراق استفاده کنیم.
وی افزود: همچنین تقاضا داریم کلینیک‌های تخصصی پزشکی در کشور ما راه‌اندازی شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: