ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:43 | مه18 تهران

ايران و ارمنستان تعاملات گردشگری بين دو كشور را افزايش می دهند

تاریخ: 11:51, 18-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 18  فوريه  2015 میلادی برابر با 29 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تعاملات فرهنگی و گردشگری میان اصفهان و ایروان ارمنستان گسترش می‌یابد.
بنابراين گزارش، رئیس دپارتمان گردشگری ارمنستان در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ايران گفت: سازمان گردشگری به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد جمهوری ارمنستان تلاش‌های فراوانی را برای توسعه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با کشورهای جهان از جمله کشور بزرگی همچون ایران به کار برده است. 
میخک آپرسیان با بیان اینکه اصفهان نه تنها یکی از معتبرترین و زیباترین شهرهای ایران، بلکه جهان است گفت: اصفهان می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری جمهوری ارمنستان باشد.
مدیر‌کل میراث فرهنگی اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه اصفهان یکی از مراکز اصلی توسعه فرهنگ و تمدن ایران و یکی از اصلی‌ترین مساکن ادیان توحیدی در ایران است گفت: هزاران هم‌وطن ارمنی در شهر و استان اصفهان ساکن و در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی سهیم هستند، ورشته زبان و ادبیات ارمنی و حتی کرسی ارمنی‌شناسی در دانشگاه اصفهان تأسیس شده است.
فریدون اللهیاری افزود: آمادگی داریم تا با همکاری نهادهای مسئول برای نخستین‌بار خط زمینی انتقال گردشگران ارمنی به طور مستقیم، از ارمنستان و ایروان به اصفهان راه‌اندازی شود.
رئیس دپارتمان گردشگری کشور ارمنستان با استقبال از این پیشنهاد گفت: در صورتی که مقامات مسئول در ایران شرایطی فراهم کنند که اتوبوس‌های گردشگری به طور مستقیم بتوانند از ارمنستان به ایران و اصفهان رفت و آمد کنند، گردشگری دو کشور توسعه پیدا می کند.
ایروان یکی از شهرهای خواهر خوانده اصفهان است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: