ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:50 | مه18 تهران

آمادگی ايران برای تغيير كشت مواد مخدر در افغانستان

تاریخ: 21:18, 17-02-2015.

تهران. سه شنبه، 17  فوريه  2015 میلادی برابر با 28 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ايران از اعلام آمادگی اين كشور برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان خبر داد.
 بنابراين گزارش، عبدالرضا رحمانی‌فضلی  گفت: تولید 6400 تن مواد مخدر بخشی از معیشت مردم افغانستان است و باید برای کشت جایگزین در این کشور تلاش کنیم. 
وی در حاشیه افتتاحیه دومین نشست بین‌المللی وزراء و روسای مراجع ملی مبارزه با موادمخدر کشورهای منطقه با موضوع ارزیابی و تحولات وضع موادمخدر در منطقه افزود: این نشست نشان‌دهنده پیگیری برای توسعه همکاری عملی کشورها در حیطه ‌های مختلفی مانند تبادل اطلاعات است. 
وی گفت: در حوزه تبادل اطلاعات همکاری‌های خوبی داشتیم و یکی از موضوعاتی که در افغانستان پیگیر هستیم موضوع تامین معاش و تغییر الگوی کشت این کشور است. 
رحمانی‌فضلی افزود: مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها مربوط به یک دهه در حال انجام است اما تعامل و همکاری خوبی از سوی کشور افغانستان مشاهده نکردیم.
او گفت: دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد می‌تواند در این خصوص نقش موثری داشته باشد. 
رحمانی فضلی با اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان افزود: حتی حاضریم بازار فروش کشت جایگزین را نیز فراهم کنیم. 
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه به دنبال جلب حمایت‌های قانونی، حقوقی و تجهیزاتی در حوزه بین‌الملل هستیم، گفت: برخی از تجهیزات ما مانند دستگاه‌های ایکس‌ری و موادیاب تحریم هستند که تلاش می‌کنیم این موانع برطرف شود و همچنین درخواست آن را داریم که اطلاعات محرمانه پنهان و کامل‌تری در اختیارمان قرار بگیرد.
رحمانی فضلی افزود: در حوزه مالی هم هر چقدر درخصوص پیشگیری و درمان به ما کمک شود می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.
وی گفت: مبارزه با موادمخدر را وظیفه خود می‌دانیم اما به کمک‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بیشتری نیازمندیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: