ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:59 | سپتامبر29 تهران

معاون دبيركل سازمان ملل: هيچ كشوری به اندازه ايران در كشفيات مواد مخدر موفق نبوده

تاریخ: 11:32, 17-02-2015.

تهران. سه شنبه، 17  فوريه  2015 میلادی برابر با 28 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد بر موفق بودن ايران در میزان کشفیات مواد مخدر تاكيد كرد.
بنابراين گزارش، یوری مدوتوف در حاشیه دومین نشست بین المللی وزراء و روسای سازمان های مبارزه با مواد مخدر ارزیابی و تحولات وضعیت مواد مخدر در منطقه در جمع خبرنگاران افزود: کشورهایی که با تولید و توزیع مواد مخدر مبارزه می کنند هزینه های مالی و انسانی متحمل می شوند ولی کشفیات مواد مخدر ایران بسیار بیشتر از این کشورهاست.
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به تاسیس دفتر مبارزه با مواد مخدر جرم سازمان ملل در تهران از 16 سال پیش گفت: این دفتر برای اختصاص منابع مالی و کمک های اطلاعاتی و تجهیزاتی به ایران تلاش بیشتری کند.
وی همچنین افزود:‌ تا دو ماه آینده برنامه جدید 5 ساله با ایران تنظیم و نهایی خواهد شد تا اعتبارات بیشتری از کشورهای بین المللی برای ایران و مبارزه با مواد مخدر فراهم شود.
فدوتوف همچنین گفت: در حال مذاکره با مقامات ایران برای تهیه فهرستی از تجهیزات و سیستم های کنترل مرزی هستیم تا این فهرست را برای اخذ مجوز به نیویورک بفرستیم و این موضوع جزو دستورکار و پیگیری های ماست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: