بانک جهانی: بهبود 34 پله ای فضای کسب و کار ايران

تاریخ: 05:09, 15-12-2015.

تهران. سه شنبه، 15 دسامبر 2015  میلادی برابر با 24 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تلاش های صورت گرفته طی دو سال گذشته برای بهبود فضای کسب و کار گفت: در اعلام بانک جهانی این شاخص در ایران 34 پله بهبود یافت.
بنا بر این گزارش، شاپور محمدی در دومین همایش ملی بهبود کسب و کار افزود: با تلاش دولت و همکاری دستگاه های اجرایی، فعالان بخش خصوصی و سایر قوا رتبه فضای کسب و کار ایران از 152 به 118 بهبود یافته است.
وی با اشاره به مصوبات هیئت دولت برای بهبود شاخص های مورد نظر بانک جهانی در دو سال گذشته گفت: در اجرای این مصوبات وزارت نیرو، شهرداری تهران و سازمان ثبت و همچنین وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن، تجارت تلاش های خوبی انجام دادند.
معاون وزیر اقتصاد افزود: همچنین سازمان امور مالیاتی، گمرک جمهوری اسلامی و سازمان بورس از جمله زیرمجموعه های وزارت اقتصاد هستند که فعالیت آنها در بهبود شاخص فضای کسب و کار ایران آثار مثبت خود را نشان داده است که آثار برخی از این اقدامات در آینده بیشتر مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در برخی از شاخصها از جمله انشعاب آب و برق و همچنین مجوز ساخت و ساز ، دستگاههایی مانند وزارت نیرو و شهرداری تهران از هدف گذاری جلوتر حرکت کرده اند گفت: یکی دیگر از اقدامات دولت برای بهبود فضای کسب و کار، ساماندهی مجوزهاست.



به اشتراک گذاشتن اخبار: