اتهام موگرینی به ایران مبنی بر ممانعت از ادامه گفتگوهای ژنو3

تاریخ: 09:50, 11-02-2016.

تهران. پنج شنبه، 11 فوریه  2016 میلادی برابر با 22 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ایران را به ممانعت از ادامه گفتگوهای ژنو3 متهم کرده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نقش عربستان سعودی برای حل بحران سوریه تمجید کرده و سیاست ایران را به مانع تراشی در گفتگوهای ژنو 3 متهم کرده است.
وی گفته است: اتحادیه اروپا با اتکا به سیاست آرام سازی، سعی در ایجاد توافق میان همه طرف ها برای بازگشت به مذاکرات درباره سوریه دارد. موگرینی بر اهمیت مشارکت اروپا و عربستان سعودی در جنگ با تروریسم تاکید و تصریح کرد که عربستان سعودی در حفظ امنیت و ثبات منطقه نقش اساسی ایفا می کند. وی هشدار داد که هرگونه خطری در منطقه تهدیدی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.
موگرینی درباره بحران سوریه گفت: از پیشنهادهای مطرح شده در ژنو درخصوص این مسئله که بر حفظ موجودیت سوریه و وحدت و یکپارچگی این کشور و همچنین آتش بس و جنگ با داعش و القاعده و کاهش رنج ملت سوریه تمرکز دارد، حمایت می کنیم.
موگرینی درباره نقش ایران و میزان تاثیر آن در ممانعت از حل و فصل سیاسی بحران سوریه و درگیری ها در منطقه گفت: اتحادیه اروپا از ایران می خواهد که به جای مقابله برای تحقق اهداف مطلوب در سیاست های امنیتی و صلح، راه همکاری را در پیش گیرد. وی هشدار داد که این رفتارها موجب می شود منطقه و جامعه بین المللی با چالش هایی روبرو شود که حاصل آن جنگ داخلی و درگیری خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: