روسای راه آهن های ایران - ترکمنستان - قزاقستان در باره زمان ترانزیت و تعرفه مشترك توافق كردند

تاریخ: 12:08, 16-02-2015.

تهران. دوشنبه، 16  فوريه  2015 میلادی برابر با 27 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ايران از توافق روسای راه آهن های ایران - ترکمنستان - قزاقستان در باره زمان ترانزیت از خط ریلی راهگذر شمال- شرق دریای خزر و تعیین میزان تعرفه برای این مسیر خبر داد. 
بنابراين گزارش، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن در خصوص برگزاری جلسه شنبه شب سه جانبه روسای راه آهن های ایران- ترکمنستان- قزاقستان، با اشاره به افتتاح خطوط ریلی میان 3 کشور گفت: به منظور حل و فصل مسایل اجرایی پس از افتتاح خط ریلی ضروری است جلساتی به منظور حل و فصل مسایل اجرایی برگزار شود.
وی افزود: در مذاکرات این جلسه در خصوص زمان ترانزیت تصمیم گیری شد و هر 3 کشور توافق کردند ترانزیت بار در مدت حداکثر 10 روز از داخل قزاقستان تا بندرعباس انجام شود. پورسیدآقایی تصریح کرد:همچنین هر 3 طرف بر سر وجود یک تعرفه مشترک از مبدا تا مقصد برای این مسیر توافق کردند و مقرر شد تا ظرف مدت 2 هفته معاونان راه آهن این کشورها جلساتی را به منظور تعیین میزان تعرفه برای این مسیر برگزار کنند.
مدیرعامل راه آهن تبادل نظر فنی در مورد خط عریض ریلی در مرز ایران و ترکمنستان را از دیگر مسایل مورد بررسی دراین جلسه برشمرد و گفت: تبادل نظر فنی خوبی شد و ادامه این مذاکرات ديروز انجام شد.
به گفته پورسیدآقایی بخشی از مذاکرات این جلسه به موضوع مبادلات مالی کشورها و نحوه پرداخت صورتحساب ها اختصاص داشت و رییس راه آهن قزاقستان موافقت کرد جرایم ناشی از تاخیر پرداخت ها از سوی ایران به واسطه تحریم ها ی موجود لغو و اصل بدهی در مدت یک ماه به حساب این کشور پرداخت شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: