ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:45 | سپتامبر30 تهران

ناو گروه 34 ایران به خلیج عدن و تنگه باب المندب اعزام شد

تاریخ: 05:37, 10-04-2015.

تهران. جمعه، 10 آوریل 2015 میلادی برابر با  21 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناو گروه 34 برای اسکورت کشتی های تجاری و نفتی به خلیج عدن و تنگه باب‌المندب اعزام شده است.
بنابراین گزارش، امیر دریادار سیاری در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در گفتگو با خبرنگاران درباره اعزام ناوگروه 34 نیروی دریایی به منطقه خیلج عدن و تنگه باب المندب افزود: بحث مبارزه با دزدی و ترویسم دریایی موضوعی است که بیشتر کشورهای دنیا با آن مواجه هستند و حضور یک چنین پدیده شومی در منطقه باعث شده است که صدمات زیادی به اقتصاد دنیا وارد شود.
وی گفت: بنابراین از حدود سال 87 که چنین اتفاقی به ویژه در مهمترین آب راه دنیا یعنی در خلیج عدن و باب المندب اتفاق افتاد سازمان جهانی دریا نوردی درخواست کرد کشورهایی که توانمندی دارند در ان منطقه حضور یابند و با تروریسم دریایی در آن منطقه مبارزه کنند.
دریادار سیاری افزود: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با اعزام ناوگروه های خود به منطقه در برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم جهانی و دزدی دریایی کمک کند.
وی گفت: تا امروز 33 ناوگروه ما به منطقه اعزام شدند و با اتمام ماموریت به کشور بازگشتند و امروز نیز سی و چهارمین ناوگروه به همان منطقه اعزام شد.
دریادار سیاری افزود: ناوگروه سی و چهارم مطابق با قوانین و مقررات بین المللی و بنا به خواسته سازمان جهانی دریانوردی برای کمک به اقتصاد جهان و مبارزه با تروریسم دریایی به کشتی های نفتی و تجاری ایران و دیگر کشورهای جهان در صورت نیاز کمک و امنیتشان را برقرار می‌کند که موارد متعددی در این خصوص داشتیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا زمانی که بحث تروریسم منطقه ای وجود داشته باشد ما هم هستیم و با این پدیده شوم مبارزه می کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: