ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:06 | جولای02 تهران

ايران و چين فصل جديدی را در روابط خوب خود آغاز می كنند

تاریخ: 10:42, 13-02-2015.

تهران. جمعه، 13  فوريه  2015 میلادی برابر با 24 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین روابط دوستانه و خوب دو کشور ایران و چین تاكيد و از قدمت 22 قرنی آن خبرداد.
بنابراين گزارش، علی اصغر خاجی در دیدار با معاون وزیر خارجه چین در حاشیه مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه همیشه روابط دو کشور ایران و چین خوب بوده و هیچ چالشی در مناسبات وجود نداشته است به سفر وزیر خارجه چین به ایران اشاره کرد و افزود: در این سفر قرار است مقدمات سفر رئیس جمهور چین به ایران فراهم شود.
خاجی، سفر رئیس جمهور چین به ایران را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: با این سفر، فصل جدیدی از مناسبات و یک مرحله تاریخی در روابط دو کشور ایجاد می شود. 
معاون وزیر خارجه چین نیز در این دیدار با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت و دولت ایران، چین و ایران را دو کشور با روابط حسنه بیان کرد.
آقای چیان هونگ شان با بیان اینکه روابط میان دو کشور به دو هزار سال پیش باز می گردد گفت: روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی در سطح خوبی قرار دارد.
وی به رفت و آمد مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و چین در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: این ارتباطات، نشان از مناسب بودن روابط است.
آقای چیان هونگ شان به سفر وزیر خارجه چین به ایران اشاره کرد و گفت: دولت های دو کشور، اهمیت خاصی برای این سفر قائل هستند و در این سفر در مورد پیشبرد و گسترش بیش از پیش روابط و مناسبات تبادل نظر خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد سفر وزیرخارجه چین به ایران، مقدمه سفرهای مهمتر بعدی باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: