ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:37 | جولای02 تهران

ايران آماده افزايش همكاری های گردشگری با ديگر كشورها

تاریخ: 09:49, 13-02-2015.

تهران. جمعه، 13  فوريه  2015 میلادی برابر با 24 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در چارچوب ساختارهای دو و چندجانبه بین المللی با کشورهای مختلف دنيا در حوزه گردشگری همکاری کند.
بنابراين گزارش، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ايران در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری گفت: صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت جدید و پویا توانسته است در راستای توسعه تعاملات فرهنگی عمل کند.
وی افزود: گردشگری می تواند در زمینه کاهش نرخ بیکاری، توزیع مناسب درآمد و استفاده از منابع سرشار فرهنگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی عمل کند و در چارچوب توسعه پایدار سبب تحولات بزرگ شود.
سلطانی فر گفت: ایران با دارا بودن گنجینه های غنی فرهنگی و طبیعی در کنار فرهنگ های گوناگون و تمدن های کهن خود فرصتی بی نظیر در اختیار کشور قرار داده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ايران افزود: در بازار رقابتی گردشگری، خلاقیت، نوآوری و خودداری از تدوین قوانین دست و پا گیر نقش کلیدی ایفا می کند.
سلطانی فر افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ايران برنامه ریزی منسجم و جامعی برای توسعه صنعت گردشگری پایدار در کشور انجام داده است.
وی گفت: اکنون اقداماتی همچون آماده سازی بسترهای مورد نیاز، تامین زیرساخت های خدماتی و رفاهی سفر، سرعت بخشیدن به توسعه و احداث هتل ها و اماکن اقامتی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانکی، تشکیل کارگروه تسهیل در صدور و لغو روادید، معرفی مقاصد جدید گردشگری، بسترسازی برای حضور منسجم در نمایشگاه های بین المللی گردشگری و برگزاری نمایشگاه های مشابه در داخل کشور، بررسی قوانین و مقررات گردشگری و تلاش برای روان و شفاف سازی مقررات، همچنین توجه ویژه به استفاده از فناوری های نوین در توسعه صنعت گردشگری ، اهتمام به هم افزایی بین دستگاهی و بین بخشی در موضوع گردشگری سلامت و استفاده از ظرفیت ها و تجربیات سازمان های بین المللی به ویژه سازمان جهانی گردشگری انجام شده است.
سلطانی فر ادامه داد: صنعت گردشگری ایران بر ا ساس ارزیابی مجمع جهانی اقتصاد در شاخص رقابت پذیری سفر توانست در سال 2013 با 16 پله صعود به رتبه 98 جهان و در آمار ورود گردشگر با چهار پله صعود نسبت به سال قبل از آن به رتبه 48 جهان در ورود گردشگر ارتقا یابد.
وی گفت: امیدواریم با سیاست ها و راهبردهای جدی دولت یازدهم در تعامل منطقی با جهان و توجه ویژه رئیس جمهور به موضوع گردشگری در سال های آینده مجموعه اقدامات هماهنگ در سطح ملی با تمرکز بر حمایت همه جانبه از بخش خصوصی تداوم پیدا کند و ورود گردشگران خارجی به ايران رشد چشمگیری داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: