ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:21 | مه04 تهران

دستاورد ايران برای نخستين بار در جهان در عمل زيبا سازی جنين قبل از انتقال به رحم

تاریخ: 12:58, 11-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 11  فوريه  2015 میلادی برابر با 22 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دانشمندان جوان مرکز درمان ناباروری یزد در ايران موفق شدند نخستین بار در جهان با عمل زیباسازی جنین قبل از انتقال به رحم مادر به موفقیت بزرگی در درمان ناباروری دست یابند.
بنابراين گزارش، به گفته دکترایمان حلوایی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در این طرح سلول های اطراف سلول های اصلی جنین، سلول های چسبیده به اطراف سلول های جنینی و سلولهای موجود در فضای دور زرده ایی جنین جداسازی و سپس جنین پاکسازی شده به رحم مادر منتقل می‌شود.
وی گفت: تاکنون در مرکز درمان ناباروری یزد 10 مورد حاملگی با استفاده از این روش با موفقیت انجام شده است.
همچنین سرپرست آزمایشگاه جنین شناسی مرکزتحقیقاتی درمانی ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دستاورد دیگر این مرکز در زمینه کنترل جنین به روش های غیر تهاجمی تایم لاپس یا کنترل لحطه به لحظه جنین خبر داد و گفت: در این روش میتوان جنین را پنج روز در هر ده دقیقه تحت مراقبت قرارداد و تمام اطلاعات سلولی از قبیل دوره تکاملی، رشد و سرعت تقسیم سلول و یا هر اتفاق سلولی دیگر جنین را ثبت و رصد کرد.
دکتر خلیلی افزود: این روش از سه ماه پیش در پژوهشکده طب تولید مثل یزد اجرا شده و خوشبختانه تاکنون از دو روش آی .وی. اف و میکروانجکشن دو مورد حاملگی با موفقیت به ثبت رسیده است .

به اشتراک گذاشتن اخبار: