با حضور معاون اول رييس جمهور ايران كارخانه كك سازی فولاد زرند گشايش يافت

تاریخ: 19:28, 10-02-2015.

تهران. سه شنبه، 10  فوريه  2015 میلادی برابر با 21 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، کارخانه 800 هزار تنی کک سازی فولاد زرند ایرانیان با حضور معاون اول رییس جمهور ايران ديروز به طور رسمی افتتاح شد. 
بنابراين گزارش، مدیر عامل شرکت میدکو گفت: اجرای طرح 800 هزار تنی کک سازی زرند با اعتبار 450 میلیارد تومان 3 سال طول کشیده و بیش از 400 نفر به صورت مستقیم مشغول بکار شده اند.
اقای پورمند افزودبخش کک و مواد شیمیایی در صنعت تولید آهن و فولاد نقش به سزایی دارد و تغذیه کننده سوخت اصلی کوره بلند است.
در این مراسم معاون اول رییس جمهور ايران با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ايران، ابراز امیدواری کرد، با سرمایه گذاری های انجام شده در کشور، و فعالیت واحدهای جدید بیکاری ریشه کن و اشتغال ایجاد شود.
معاون اول رییس جمهور ايران گفت: انرژی دغالسنگ انرژی ارزشمندی است که به علت فراوانی منابع نفت و گاز در کشور به آن کمتر توجه شده در صورتیکه در جهان استفاده از انرژی ذغالسنگ بسیار مقرون به صرفه شناخته می شود و در نیروگاه ها و صنایع کاربرد دارد.
آقای جهانگیری افزود بهره برداری صحیح از ذغال سنگ همواره از دغدغه های مهم بود و مردم شهرستان زرند نیز سال ها ایجاد صنایع مکمل را در جوار معادن ذغالسنگ مطالبه می کردند که خوشبختانه به همت شرکت میدکو کک سازی ها به بهره برداری رسیده ودر آینده با توجه به وجود معادن سنگ آهن جلال آباد و بهره برداری از کارخانه فولاد این چرخه کامل می شود. 
وی با تاکید بر این که این معادن ویژگی های منحصر به فردی دارند، اظهار کرد: من در تونل های زغال سنگ رفته و با تمام وجود لمس کرده ام که شغل معدن کاری آن هم در معادن ذغالسنگ در عمق زیاد و ارتفاع کم یکی از مشاغل سخت جهان است
معاون اول رییس جمهور ايران با تاکید بر حمایت بیشتر از بخش خصوصی، از وزارت صنعت معدن و تجارت خواست مشکلات پیش روی این صنایع را برطرف کند
در این مراسم وزیر صنعت معدن و تجارت هم گفت برنامه دولت این است که کارها به بخش خصوصی و خود مردم واگذار شود.
اقای نعمت زاده با اشاره به نیاز صنایع به آب گفت: میزان مصرف آب در صنایع کشور از متوسط جهان بسیار پایین تر است اما در عین حال باید با استفاده بهینه و صرفه جویی، آب مورد نیاز صنایع کشور را تامین کنیم.
وی با قدرانی از صنایع میدکو گفت: با واگذاری معادن خمرود به این شرکت مشکل تامین مواد اولیه دیگر طرح های این شرکت نیز حل می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: