ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:46 | اکتبر01 تهران

سفر ابتكار و نوبخت برای برسی پديده گرد و غبار ايران

تاریخ: 17:21, 10-02-2015.

تهران. سه شنبه، 10  فوريه  2015 میلادی برابر با 21 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دو معاون رییس جمهوری ايران برای بررسی پدیده گردوغبار به خوزستان سفر می کنند.
بنابراين گزارش، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بررسی مشکل پدیده گردوغبار، آقای نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ايران و خانم ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ايران به استان خوزستان سفر می کنند.
سید شکر خدا موسوی ديروز در آیین افتتاح پارک بانوان اهواز افزود: برای حل مشکل ریزگردها هیات دولت دستور تشکیل کارگروه مقابله با این پدیده را داده است اما نمایندگان خوزستان خواستار تشکیل کمیته بحران با حضور چند وزیر مربوطه هستند. 
وی گفت: پدیده ریزگردها بیش از هشت سال است که با شدت گرفتن، مشکلات بسیاری را برای مردم خوزستان و بیش از 20 استان دیگر ایجاد کرده است. 
وی افزود: دلیل اصلی تشدید گردو غبار در خوزستان ، خشکسالی های سال های اخیر و نیز کاهش بارندگی هاست. 
موسوی با اشاره به سد سازی های انجام شده در خوزستان گفت: برنامه ریزی برای ساخت 18 سد بر روی رودخانه های کارون و دز از دیگر مسایلی است که در خشک شدن بیشتر زمین های خوزستان تاثیر گذاشته است. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: