ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:50 | جولای03 تهران

كاهش وابستگی بودجه ايران به نفت در برنامه مجلس كشور قرار گرفت

تاریخ: 13:47, 10-02-2015.

تهران. سه شنبه، 10  فوريه  2015 میلادی برابر با 21 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یکی از اولویت های مجلس شورای اسلامی ايران کاهش وابستگی بودجه  آن کشور به درآمد های فروش نفت است.
بنابراين گزارش، امیرحسین قاضی زاده عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ديروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال این هستیم تا مانند امسال که بخشی از وابستگی بودجه به نفت کاهش پیدا کرد در سال‌های آتی‌ نیز این وابستگی کاهش یابد و در سه سال به صفر برسد.
قاضی زاده گفت: در لایحه بودجه، دولت سهم منابع نفتی با نرخ محاسباتی ارز را 72 هزار میلیارد تومان پیش‌ بینی کرده بود که در بررسی لایحه در کمیسیون تلفیق این رقم به 52 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: از مجموع درآمدهای نفتی کشور ايران 30 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی و 22 هزار میلیارد تومان هم برای بودجه هزینه‌ ای و عمومی کشور صرف می‌ شود که با این اتفاق اگر حتی یک بشکه نفت هم در سال آینده به فروش نرسد اداره کشور به راحتی امکان‌ پذیر خواهد بود و این اتفاق ضربه‌پذیری ايران را از درآمدهای نفتی کاهش می‌دهد.
او بااشاره به حمایت مجلس از بخش صنعت و تولید کشور ايران تاکید کرد: تصویب قانون حمایت از تولید و همچنین خروج از رکود که با نظر و مشورت نمایندگان اتاق بازرگانی ايران انجام شد از مهمترین اقدامات مجلس برای سیاستگذاری حمایت از تولید و خارج شدن کشور از رکود اقتصادی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: