ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:06 | آوریل28 تهران

وزيرخارجه ايران و نخست وزير عراق بر مبارزه با داعش تاكيد كردند

تاریخ: 17:23, 09-02-2015.

تهران. دوشنبه، 9  فوريه  2015 میلادی برابر با 20 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخست وزیر عراق درباره ضرورت تلاش برای نابود کردن گروه تروریستی داعش و توسعه روابط دوجانبه کشورش با جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.
بنابراين گزارش به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، حیدر العبادی در دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص روابط دو جانبه ایران و عراق، ضرورت اجرایی شدن توافقنامه های امضا شده در جهت خدمت به منافع ملت دو کشور گفتگو و رایزنی کرد.
دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد در این دیدار دو طرف همچنین درباره خطر داعش در منطقه و ضرورت همکاری برای رویارویی با تروریسم و نابود کردن آن و نیز برقراری امنیت و ثبات در منطقه گفتگو کردند.
نخست وزیر عراق روز پنج شنبه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ با هدف گفتگو در خصوص توسعه روابط بغداد- برلین و لزوم افزایش تلاش های بین المللی برای مبارزه با گروه داعش در صدر هیئتی از وزیران کابینه خود عازم آلمان و با آنکلا مرکل صدر اعظم این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: