ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:24 | آوریل28 تهران

آمانو بر نياز به اراده قوی سياسی برای توافق هسته ای با ايران تاكيد كرد

تاریخ: 13:32, 09-02-2015.

تهران. دوشنبه، 9  فوريه  2015 میلادی برابر با 20 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد دستیابی به توافق بین ایران و غرب به اراده قدرتمند سیاسی نیاز دارد. 
بنابراين گزارش به نقل از شبكه العربيه، یوکیا آمانو افزود: مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ با اینکه در چند ماه گذشته با مشکل روبرو شده است، ادامه دارد. 
آمانو گفت: با اینکه آژانس طرفی در مذاکرات بین قدرت های بزرگ و ایران نیست، من به همین علت در شرایطی قرار ندارم که درباره احتمال دستیابی به توافق گمانه زنی کنم. اما می توانم بگویم مذاکرات جدی ادامه دارد و اراده قوی سیاسی برای توافق وجود دارد. 
وی خاطر نشان کرد: مذاکرات در مرحله دشواری قرار دارد و طرف ها باید برای عبور از اختلافات و دستیابی به توافقنامه هسته ای در برنامه هسته ای ایران، تلاش های خود را افزایش دهند. مهمترین مسئله آن است که ما در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، به همین علت نیاز است تا تلاش های خود را افزایش دهیم تا بتوانیم مسایل گذشته را مشخص و زمینه را برای مسایل آینده فراهم کنیم. ما به همه کشورهای شرکت کننده در مذاکرات از نظر فنی کمک می کنیم و به ایفای این نقش ادامه خواهیم داد. آژانس بین المللی بر حل مسالمت آمیز این پرونده اصرار دارد. ما برای رسیدن به این هدف در گذشته تلاش کردیم و به این تلاش ها در آینده هم ادامه می دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: