ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:00 | جولای05 تهران

تجليل از شاعر و نويسنده ايران مصطفی رحماندوست در زادگاهش

تاریخ: 14:29, 06-02-2015.

تهران. جمعه، 6  فوريه  2015 میلادی برابر با 17 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مصطفی رحماندوست شاعر و نويسنده ايران در زادگاهش تجلیل شد.
وی شاعر، نویسنده و مترجم کتاب های کودکان و نوجوانان است که در دی ماه سال 1329 در همدان متولد شد.
این شاعر کودکان درمراسم گرامیداشت گفت: کلاس پنجم دبستان بودم که فهمیدم می توانم شعر بگویم و نخستین شعرم را همان سال سرودم و نام آن را دیوان رحمان دوست گذاشتم.
وی افزود: نخستین شعرهایی که حفظ کردم شعرهای مثنوی مولوی بود و نخستین کتابم نیز که تلفیقی از داستان و شعر بود در سال 56 منتشر شد.
نخستین کار کودکانه اش داستان است و نخستین کاری که در حوزه کودکان به رشته نگارش درآورده مربوط به همان سال ها و به صورت نمایشنامه است
از این نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون یکصد و شصت اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده‌است.
تیراژ کتاب‌های او به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می‌رسد که از آن میان می‌توان به فرهنگ‌ آسان (دانشنامه ویژه کودکان‌ و نوجوانان)، فرهنگ‌ ضرب‌المثل‌ها (مجموعه‌ای ارزشمند از ضرب‌المثل‌های ایرانی)، ترانه‌های نوازش (شامل مجموعه‌ای از لالایی‌ها)، مجموعه شعرهای "قصه پنج انگشت" و "بازی با انگشت‌ها" که ریشه در ادبیات فولکلور ایران دارد و تعدادی از اشعار این مجموعه به زبان سوئدی نیز ترجمه شده‌است، نام برد. او همچنین با انتشار برخی از آثارش با کمک تسهیلات آسان نشر تحت عنوان عمومصطفی در آمریکا، امکان مطالعه، گوش دادن و خریدن کتاب هایش را برای کودکان ایرانی خارج از کشور مهیا ساخته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: