ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:57 | مه19 تهران

ايران آماده صدور فناوری كشاورزی به كردستان عراق

تاریخ: 11:19, 06-02-2015.

تهران. جمعه، 6  فوريه  2015 میلادی برابر با 17 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی ايران برای توسعه همکاری های کشاورزی با کردستان عراق اعلام آمادگی کرد.
بنابراين گزارش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ايران، ديروز در بازدید وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان عراق از چند واحد تولیدی کشاورزی در ارومیه با اشاره به زمینه‌های متعدد موجود همکاری میان دو طرف، گفت: استان آذربایجان غربی در حوزه‌های صادرات محصولات، ماشین آلات کشاورزی، خدمات فنی، مهندسی و تحقیقاتی در حوزه کشاورزی به طور کامل آمادگی همکاری های لازم را با کردستان عراق دارد.
کریم زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی در کشور به شمار می رود افزود: ما آمادگی داریم کارشناسان مجرب درحوزه های مختلف تحقیقاتی و ترویجی به کردستان عراق اعزام و از حضور کارشناسان آن منطقه در بخش های مختلف کشاورزی استقبال ‌کنیم.
وزیر کشاورزی و منابع آبی کردستان عراق نیز ، بر لزوم افزایش‌ همکاری های دو طرف تأکید کرد و گفت: اقلیم کردستان عراق در تلاش است تا توافقات و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف از جمله منابع آبی و کشاورزی را گسترش دهد.
عبدالستار مجید القادر با بیان اینکه ایران در طی سال های اخیر به پیشرفت های خوبی در زمینه اشتغالزایی، تولید محصولات و فناوری های جدید کشاورزی نائل شده است، هدف ازسفر خود به کشور را انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک و توسعه روابط تجاری و اقتصادی کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
وزیر کشاورزی و منابع آب کردستان عراق برای بررسی وضع همکاری های کشاورزی و تجاری با ایران به ابن کشور سفر کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: