ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:46 | مه13 تهران

ترانزيت بنزين آسيای مركزی از راه ايران

تاریخ: 12:49, 05-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 5  فوريه  2015 میلادی برابر با 16 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با ورود نخستین محموله ترانزیتی بنزین از ترکمنستان به بندر امیر آباد ايران ترانزیت این نوع کالا پس از چهارسال از سر گرفته شد.
بنابراين گزارش، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد گفت: با ورود 2 فروند کشتی از ترکمنستان به این بندر و تخلیه 6 میلیون و 800 هزار لیتر بنزین، ترانزیت این نوع کالا از کشورهای آسیای مرکزی به دریای خزر دوباره آغاز شد.
خدمتگزار با بیان اینکه این محموله در 273 تانکر ویژه حمل مواد نفتی بارگیری و به افغانستان ترانزیت شد افزود: سرمایه گذاری برای ترانزیت محصولات نفتی از اولویت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد است.
وی گفت: با سرمایه گذاری 8 میلیارد تومانی بخش خصوصی 6 مخزن نگهداری فرآورده های نفتی با ظرفیت نگهداری بیش از 16 میلیون و 200 هزار لیتر تا پایان دهه مبارک فجر با حضور مسئولان کشوری ايران در بندر امیرآباد بهره برداری می شود.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی امیر آباد هدف از اجرای این طرح را سرعت درتخلیه و بارگیری کالاهای نفتی وکاهش ساعت معطلی کشتی ها اعلام کرد و افزود: در مرحله دوم اجرای این طرح نیز سه مخزن با سقف متحرک و ظرفیت نگهداری 4 میلیون لیتر سوخت تا پایان سال آینده بهره برداری خواهد شد. 
بندر امیرآباد در 15 کیلومتری شهرستان بهشهر قرار دارد و تنها بندر ايران در دریای خزر است که به شبکه راه آهن سراسری متصل است.
این بندر اکنون 8 پست اسکله فعال دارد که در مرحله نهایی به 34 پست افزایش خواهد یافت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: