ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:22 | مه13 تهران

راهكارهای توسعه روابط كردستان عراق و استان آذربايجان غربی ايران برسی شد

تاریخ: 12:16, 05-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 5  فوريه  2015 میلادی برابر با 16 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، راهکارهای توسعه سرمایه گذاری و گسترش روابط مشترک استان آذربایجان غربی ايران و کردستان عراق بررسی شد.
بنابراين گزارش، استاندار آذربایجان غربی ايران ديروز در دیدار وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق با اشاره به سابقه دوستی و تاریخی اين کشور با کردستان عراق افزود: آذربایجان غربی در زمینه های اقتصادی، تجاری و کشاورزی آماده همکاری با اقلیم کردستان عراق است.
سعادت، توسعه روابط با کردستان عراق را گامی موثر در حل مشکلات دو طرف دانست و بر ضرورت سرمایه گذاری مشترک و تسهیل در صادرات محصولات ایران به ویژه در بخش کشاورزی به اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.
وی همکاری بخش خصوصی دو طرف به ویژه در زمینه سرمایه گذاری و برپایی نمایشگاه فصلی از محصولات صادرات ایران در اقلیم كردستان را مهم ارزیابی کرد و اطمینان داد که سرمایه های سرمایه گذاران کردستان عراق در استان آذربایجان غربی از طریق بانک مرکزی ایران تضمین می شود.
وزیر کشاورزی کردستان عراق هم در این دیدار ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب را زمینه ساز خیر و برکت برای جنبش آزادیخواهانه ملت عراق در مقابل حزب بعث دانست و گفت: مردم کردستان عراق همواره از بدو پیروزی انقلاب از برکات و کمک های انسان دوستانه ایران بهره مند شده اند.
عبدالستاد مجید با اشاره به توافقات اساسی با وزیر جهاد کشاورزی ايران در تهران برای توسعه و تحکیم روابط اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی افزود: اجرایی کردن این توافق ها مستلزم همکاری استان های همجوار با کردستان ایران به ویژه آذربایجان غربی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: