ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:24 | مه13 تهران

ايران هفتمين توليد كننده گوشت مرغ در جهان

تاریخ: 11:03, 05-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 5  فوريه  2015 میلادی برابر با 16 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران هفتمین تولید کننده گوشت مرغ در جهان است.
بنابراين گزارش، حسن رکنی، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ايران در نشست با تولید کنندگان دام و طیور استان اردبیل با بیان اینکه ایران تا دو سال قبل وارد کننده گوشت مرغ بود گفت: هدف ما استاندارد سازی وپیشرفته کردن کشتارگاه ها و واحدهای تولید مرغ است تا بتوانیم به صادرات نیز دست یابیم.
وی گفت: هم اکنون واحدهای تولید مرغ کشور ظرفیت افزایش 50 درصدی دارد لذا باید با صادرات این فرآورده همواره با دنیا در تعامل باشیم.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ايران گفت: میانگین مصرف مرغ در ایران 25 کیلوگرم یعنی حدود دو برابر میانگین مصرف سرانه این فرآورده گوشتی در دنیا می باشد.
رکنی افزود: میانگین سرانه تولید گوشت مرغ در بدو پیروزی انقلاب اسلامی در ايران زیر 2 کیلوگرم بود اما اکنون سالانه بیش از دو میلیون تن از این فرآورده در ايران تولید می شود.
وی نوسان شدید قیمت گوشت مرغ را نیز ناشی از روند تولید این فرآورده در کشور دانست و افزود: با وجود فراوانی تعداد واحدهای تولید گوشت مرغ در ايران، تولید این فرآورده به شکل جزیره ای انجام می شود که این مورد سبب نوسانی شدن بازار و خارج شدن اختیار از دست تولیدکنندگان می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: