ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:01 | مه12 تهران

كاشت پنج ميليون اصله درخت در تهران

تاریخ: 10:09, 05-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 5  فوريه  2015 میلادی برابر با 16 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شهرداری تهران پنج میلیون اصله درخت در دو ماه بهمن و اسفند در نقاط مختلف شهر می كارد.  
بنابراين گزارش، مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: یک میلیون از این تعداد در کمربند فضای سبز شهر تهران در دامنه های جنوبی البرز، حصارک و لتمان کاشته می شود.
وی گفت: همچنین به دلیل آنکه چنارهای خیابان ولیعصر دچار آسیب شده اند از روز گذشته کاشت دو هزار اصله درخت چنار با بن محیط چهل سانت و با عمر 15 سال در حال کاشت است.
عبداللهی افزود: کاشت و تکمیل درختان تپه های عباس آباد نیز در دستورکار است.

وی گفت: در هفته های آینده نیز انواع درخت در سراهای محله و تعدادی از مساجد و بوستان های سطح شهر تهران در میان شهروندان توزیع خواهد شد تا در حیاط منازلشان بکارند.
وی گفت: شهروندانی هم که نیاز به درخت در منازلشان دارند می توانند از طریق سامانه 137 تماس و نشانی خود را بدهند تا شهرداری های مناطق اقدام کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: همچنین هزار هکتار از جنگل قوچک در اختیار شهرداری قرار گرفته است که به زودی کار کاشت درخت و همچنین آماده سازی برای حضور مردم در آن آغاز خواهد شد که در فروردین آماده بهره برداری می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: