ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:26 | مه13 تهران

روابط راهبردی در اقتصاد و تجارت، هدف ايران و تركيه

تاریخ: 18:02, 04-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 4  فوريه  2015 میلادی برابر با 15 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران و ترکیه رابطه راهبردی را در حوزه اقتصاد در دستور کار خود دارند که این مهم علاوه بر تحول در اقتصاد دو کشور ، در حوزه ای وسیع تر بر اقتصاد کل منطقه اثر خواهد داشت.
بنابراين گزارش، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران
 غلامحسین شافعی در همایش اقتصاد ایران و ترکیه افزود : ایران و ترکیه در 3 سال اخیر21 موافقتنامه همکاری مبادله کرده اند که حاکی از اراده دو طرف برای توسعه مناسبات دوجانبه است.
وی به عضویت ایران و ترکیه در اکو اشاره کرد و گفت: مبادلات درون گروهی اکو بسیار پائین است و باید دوکشور قدرتمند اکو برای افزایش مبادلات در این سازمان اقتصادی چاره اندیشی کنند.
شافعی با بیان اینکه روسای جمهور ایران و ترکیه تجارت 30 میلیارد دلاری را هدف قرار داده اند، افزود: می توانیم به یکدیگر در ورود به بازار اروپا و بازارهای آسیای مرکزی، هند، چین و افغانستان کمک کنیم.
وی گفت: برای تضمین روابط اقتصادی علاوه بر تسهیلات گمرکی، مالیاتی و حمل و نقلی متقابل، باید از روش های جدیدی چون سرمایه گذاری مشترک و متقابل در سطح اکو استفاده کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: