ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:25 | مه18 تهران

پارلمان ايران خواستار فعاليت هسته ای، در صورت تحريم جديد شد

تاریخ: 16:29, 04-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 4  فوريه  2015 میلادی برابر با 15 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پارلمان ایران روز سه شنبه با اکثریت آرا تصمیم گرفت بررسی طرحی را آغاز کند که دولت را ملزم می کند در صورت اعمال تحریم های جدید آمریکا فعالیت های هسته ای را از سر بگیرد. 
بنابراين گزارش، پارلمان ایران روز سه شنبه با اکثریت آرا تصمیم گرفت بررسی طرحی را آغاز کند که دولت را ملزم می کند در صورت اعمال تحریم های جدید آمریکا فعالیت های هسته ای را از سر بگیرد. 
در صورتی که این طرح تصویب شود دولت ملزم خواهد بود در پاسخ به تحریم های احتمالی واشنگتن توافقنامه بین ایران و قدرت های بزرگ را که نوامبر 2013 در ژنو امضا شد، لغو کند. چنین تصمیمی مذاکرات کنونی با هدف رسیدن به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران را دشوار خواهد کرد.
توافقنامه ژنو بخشی از تحریم های اقتصادی غرب را در برابر توقف بخشی از برنامه هسته ای ایران لغو کرد.
بر اساس این طرح که با حمایت 220 نماینده از 290 نفر رو به رو شد در صورت  تصویب یا اعمال تحریم های جدید دولت، کنگره و دادگستری آمریکا دولت ایران ملزم خواهد بود توافقنامه موقت ژنو را بلافاصله لغو و تدابیر لازم را برای ایفای حقوق هسته ای ملت اتخاذ کند . 
زمان به رای گذاشتن این طرح مشخص نگرديد.                                     

کمیسیون بانکی سنای آمریکا شنبه گذشته در اقدامی پیشگیرانه طرح تحریم های جدید علیه ایران را تصویب و تهدید کرد در صورت بن بست مذاکرات این طرح اجرا خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: